.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تلاش هوشمندانه خادمان توليد و اشتغال در مازندران
تلاش هوشمندانه خادمان توليد و اشتغال در مازندران

شمال نیوز: بی‌تردید بسیاری از شهروندان ساروي نمی‌دانند که چه گنج عظیمی در منتهی الیه جنوبی مرکز مازندران وجود دارد، «شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران» یکی از واحدهای تولیدی استان است که بالاترین آمار نیروی انسانی را به کار گرفته است و تنها واحد تولید کننده کاغذ روزنامه در کشور است که اگر مورد حمایت قرار گیرد توان تأمین کاغذ روزنامه مورد نیاز در سراسر ایران اسلامی را دارد.

 

شرکت چوب و کاغذ مازندران از سال ۱۳۷۶ در شهرستان ساری آغاز به کار کرد و مهم‌ترین تولیدکننده کاغذ در کشور محسوب می‌شود که دو خط برای «تولید کاغذ صنعتی و کارتن» و همچنین «کاغذ تحریر و روزنامه» در آن فعال است. این شرکت با در اختیار داشتن حدود یکهزار و ۳۰۰ نیروی انسانی به صورت مستقیم و ارتباط شغلی با چند صد نفر دیگر به طور غیرمستقیم، نقش مهمی در اشتغال استان مازندران دارد.

 

شرکت چوب و کاغذ مازندران «قلب تپنده رونق اقتصاد و اشتغال مازندران» است اگر نوازش دست‌های حمایت‌گر چون آنچه که در این چند روز بر سر و روی این واحد تولیدی کشیده شد، استمرار داشته باشد.  

 

در خبرگزاری‌ها از قول مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران آمد که با   تزریق چهارهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه جدید به این  شرکت، سایه شوم ورشکستگی از سر آن برداشته شد و شرایطی پیش آمد که می‌توان به آسودگی گفت: چوب و کاغذ مازندران از خطر تعطیلی، نجات یافت.

 

حسین پور با اعلام این که شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران طی پنح سال اخیر به دلیل مشکلات تامین چوب به عنوان مواد اولیه با مشکل جدی مواجه و به یک شرکت زیان‌ده تبدیل شده بود، گفت: با تزریق این مقدار افزایش سرمایه پس از پنج سال به سود دهی مناسب خواهیم رسید.

 

حکایت این است که  با حمایت قاطعانه  «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی، همراهی مجدانه مدیرعامل بانک ملی کشور و حمایت‌های شبانه‌روزی «احمد حسین‌زادگان» استاندار مازندران این  افزایش سرمایه از طریق چندین هلدینگ سرمایه‌گذاری  صورت گرفته است.

 

گفتنی است شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران تا پیش از تزریق سرمایه جدید در معرض اعمال ماده ۱۴۱ قانون تجارت قرار داشت، ماده‌ای که تصریح دارد « اگر بر اثر زیان‌های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از بین برود، هیات مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق العاده تشکیل و صاحبان سهام را دعوت نماید تا موضوع انحلال یا بقاء شرکت مورد شور و رای واقع شود. هرگاه مجمع مزبور رای به انحلال ندهد باید در همان جلسه و با رعایت مقررات ماده ۶ این قانون سرمایه شرکت را به مبلغ سرمایه موجود کاهش دهد. در صورتی که هیات مدیره برخلاف این ماده به دعوت مجمع عمومی فوق العاده مبادرت ننماید و یا مجمعی که دعوت می‌شود نتواند مطابق مقررات قانونی منعقد گردد، هر ذینفع می‌تواند انحلال شرکت را از دادگاه صلاحیت‌دار درخواست نماید.»

 

چوب و کاغذ مازندران از سال 95 تا چندماه قبل و مشخصاً تا پایان سال 97 زیان‌ده بود و دلایل آن نیز زیاد است اما  سکوت و انفعال مدیران و استمرار این وضعیت و در نهایت اعلان ورشکستگی این شرکت عظیم، تبعات اقتصادی و اجتماعی شدیدی می‌توانست داشته باشد تا این‌که احمد

 

حسین‌زادگان برای احیای چند واحد تولیدی بزرگ ازجمله همین واحد بزرگ تولیدی، یقه دراند و جلسات متعددی برگزار کرد و از معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور تا مدیران سازمان تأمین اجتماعی و بانک مرکزی را پای کار آورد و حساسیت موضوع را به آنان گفت و تمام موانع را با مدیریت هوشمندانه از سر راه برداشت و در نهایت این تزریق اعتبار صورت گرفت،  تا منویات رهبر معظم انقلاب در بحش تولید جامه عمل پوشانده شود و این اقدامات قابل ستایش و قدردانی است.

 

درحال حاضر  سرمایه شرکت به پنج هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال رسید و با این اقدام، راه برای شرکت در جذب تسهیلات و برخورداری از حمایت‌های قانونی باز و حتی بیشتر شده است.

 

نکته‌ای که نباید از نظر دور داشت این است که  وجود 18 میلیون دانش‌آموز و همچنین رسانه‌های متعدد مکتوب ازجمله در همین استان مازندران که  نیاز کشور به کاغذ تحریر و کاغذ روزنامه را روزبه‌روز افزایش می‌دهد، ارزش این احیا بیشتر به چشم می‌آید.

 

 به‌عنوان خبرنگار اقتصادی شاهد بودم چگونه استاندار مازندران در جلسات ستاد تسهیل به شناسایی مشکلات و بررسی راه‌های  حل آن  و در نهایت برداشتن موانعی که بر سر راه احیای شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بود، می‌پرداخت و هر گاه که لازم شد ورود قاطعانه‌ای داشت تا به وضعیت امروز رسیدیم.

 

ضرورت دارد از تلاش هوشمندانه استاندار مازندران، وزیر اقتصاد و همچنین مدیرعامل بانک ملی کشور قدردانی کنیم چون اقدام هماهنگ این افراد موجب شد یکی از فرصت‌های بزرگ تولید و اشتغال در مرکز مازندران همچنان برقرار بماند و حتی اگر حمایت‌هایی چون مجوز برای خارج کردن درختان شکسته افتاده از جنگل و همچنین تسهیل واردات چوب از روسیه فراهم شود، می‌توان امیدوار بود تا ظرفیت تولید و اشتغال این واحد بزرگ گسترش یابد.  

 

درخاتمه لازم است یادآوری کنیم ادامه حمایت‌های بین‌بخشی از این مجموعه منحصربه‌فرد، بهترین شیوه قدردانی دستگاه‌ها از تلاش صادقانه استاندار مازندران، وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیرعامل بانک ملی کشور است.  

 

گفتنی است شرکت صنایع چوب و کاغد مازندران یک شرکت سهامی خاص است  که  سهامداران این شرکت شامل بانک ملی با ۵۸ درصد، صندوق بازنشستگی کشوری با ۲۴ درصد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (تاپیکو) ۱۸ است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.